tlo_jazz.png

JLCO SEPTET

WITH

WYNTON MARSALIS

25.jpg

25.06.2021

WYKONAWCY


JLCO SEPTET

WYNTON MARSALIS

PIOTR WOJTASIK

WYNTON MARSALIS
to jedna z najważniejszych postaci współczesnego jazzu. Ten światowej sławy trębacz i kompozytor, jest również ogromnie cenionym nauczycielem i działaczem na rzecz edukacji muzycznej. Nazywany jest ambasadorem kultury amerykańskiej, został wyróżniony tytułami doktora honoris causa przez kilkadziesiąt uczelni. Znany jest z interpretacji zarówno muzyki jazzowej, jak i klasycznej i jako jedyny instrumentalista otrzymał w jednym roku nagrody Grammy za nagrania w tych dwóch kategoriach. Test również dyrektorem zarządzającym i artystycznym Jazz at Lincoln Center – ośrodka kultury, który swą misję promocji jazzu realizuje między innymi prowadząc własną orkiestrę, z którą koncertuje na całym świecie.
Europejska premiera
Utwór „The Democracy! Suite” został nagrany na żywo 27 września 2020 r. podczas pierwszego koncertu, jaki po obowiązującym w Nowym Jorku lockdownie odbył się w Jazz at Lincoln Center's Appel Room. Jego wydźwięk był artystycznym głosem w toczącej się wtedy kampanii prezydenckiej w USA i swoistą refleksją nad stanem demokracji na świecie. Płyta ukazała się 15 stycznia 2021 r. nakładem Blue Engine Records. Koncert na tegorocznej Zadymce będzie jej europejską premierą.

 

PIOTR WOJTASIK
to jeden z najwybitniejszych trębaczy polskiej sceny muzycznej, prawdziwy wirtuoz, znakomity improwizator i kompozytor. Ma na swoim koncie 11 autorskich płyt, które zdobyły wysokie uznanie wśród krytyków i melomanów. Piotr Wojtasik otrzymał dwa Fryderyki w 2008 roku – w kategorii Muzyk Jazzowy Roku oraz jako autor Najlepszej Jazzowej Płyty Roku, za album „Circle”. Wielokrotnie zwyciężał w rankingu Jazz Top magazynu Jazz Forum.
Na Zadymce zaprezentuje 25 czerwca najnowszy projekt – „VOICES”, który tworzą: Piotr Wojtasik Septet & Chór Synagogi pod Białym Bocianem pod dyrekcją Stanisława Rybarczyka z udziałem wokalistki Magdaleny Zawartko. „Wspaniałe kompozycje i aranżacja. Przejmujące wokalizy Magdaleny Zawartko, iście impresjonistyczne sola Wojtasika i Kaletki, a wszystko na bazie nieubłaganej maszyny sekcyjnej, do tego kolor harfy i wszechogarniający to wszystko chór. Kosmos.” – Mariusz Bogdanowicz (Czasopismo „Muzyk”, 11-12 2020).